tirsdag den 17. januar 2012

På en lang rejse.

Hej alle!

Så kom dagen for afrejse! Hold op, hvor tiden den går stærkt, og efter en lang rejse er jeg endelig ankommet til Auckland, New Zealand!

Søndag morgen klokken lidt i syv mødtes jeg med Nanna og Simone i Ålborg lufthavn, hvorfra vi sammen skulle flyve til København, hvor vi skulle mødes med de andre kl. 11.
I lufthavnen mødte vi også en af vores medrejsende, Alexander.


Eftersom vi allerede var i København lidt i ni, brugte vi ventetiden på Starbucks med sandwich, juice og kaffe, til dem der drikker det, indtil mødetidspunktet.
Kl. 11 mødtes vi med resten af gruppen ved Baresso, og efter lidt information gik turen til check-in.

Inden vores afrejse fra København mod Bangkok fik Simone og jeg vores sidste danske hotdog i en længere periode - og den var bare god. Smil. 

Kl. 14 var der take-off, og de næste 9-10 timer blev brugt i luften, hvor den stod på søvn, en lille smule film samt aftens- og morgenmad, som var yderst godt i forhold til, at det var flymad. Menu: Beef curry med ris samt brød, kage og lidt ekstra, og morgenmaden bestod af omelet, yoghurt, frugt, croissanter, boller og lidt ekstra. (I know, I har ikke en skid at bruge menuen til, men god info, ikke? haha)

Vi landede i Bangkok ca. 6.30 lokal tid (de er seks timer foran Danmark), hvor vi skulle opholde os hele dagen indtil afgangen mod NZ kl. 19.50 lokal tid.
Vi skulle bruge dagen på at lege turister i byen, og vi kom ud til mødet med en lille og meget smilende kvinde – Bé! Hun skulle være vores guide hele dagen.
Der var omkring 30 °C, så inden vi ville begive os ud i Bangkok skulle der skiftes til shorts!


Vi mødtes med vores anden guide, Dom, og tog med sky-train og båd videre Vi skulle med sky-train og båd videre hen til et tempel (sorry, don't remember the name!). 
Dernæst tog vi med Tuc Tuc til Grand Palace, som er meget, meget flot. Til trods for, at jeg har været der én gang i forvejen var det stadig en oplevelse at se de smukke og farverige statuer og bygninger. 
For at få lov til at bevæge os rundt derinde skulle vi leje noget tøj, da vores eget ikke var censureret nok, og udfaldet af dette blev noget af et syn. Tøjet var meget varmt at have på, og desværre tog varmen og trætheden en del af vores koncentration væk fra historierne om diverse dele. 

Frokosten var på forhånd arrangeret af vores to søde guider på en restaurant.Da den første ret, fried omelet, kom på bordet, udløste vores sultne maver tanken om dette var det eneste, men denne tanke blev hurtigt kasseret, da der efterfølgende vælter ud med retter. Fiskekager, kylling indpakket i en form for blade, suppe med kokosmælk, limeblade, svampe & noget kylling, curry med fiskekager, stegte ris med rejer, agurketallerken og til sidst en masse frugt bestående af ananas, dragefrugt og vandmelon.

Efter frokosten var vi med båd på sejltur på main steam, hovedfloden i bangkok, og bevægede os ud på sidekanalerne, hvor vi så mange små, faldefærdige huse. Vi fodrede også nogle store fisk, som var i vandet.

Til sidst var vi en times tid i et center, som hedder MBK, men stort set alle var meget trætte, og der blev derfor ikke købt ret meget andet end nogle småting.
VILDT: Bé gav os en smagsprøve på Thailandske snacks: silk worms og bamboo worms. Hun fortalte at bambus ormene befinder sig inde i bambus, og senere udvikler sig til sommerfugle, og ud fra silke ormene kan man få lavet det stof vi idag forbinder med silke. JA, jeg har spist orme!!!
De smagte ikke af så meget, da man lige fik dem ind i munden, men da man begyndte at tygge og fik eftersmagen, så var det ikke ligefrem min kop te! Pueha. Dog var bambus ormen/larven bedre end silke ormen! 
BILLEDER FØLGER!!

Om aftenen gik turen som sagt til Auckland, NZ! En flyvetur på ca. 11 timer. Jeg gik ud som et lys da vi lettede, og var stort set kun vågen da der kom aftens- og morgenmad.
Vi ankomst til Auckland lidt i et, lokal tid, og nu er vi tolv timer længere fremme end jer hjemme i Danmark.
Jeg er nu ankommet og indlogeret på vores hostel i Auckland, hvor vi skal tilbringe de næste dage. Nu vil jeg snart i seng.
Jeg har det godt. Alle I gruppen er rigtig søde. See ya’, Denmark!



Forresten: Jeg beklager, hvis denne blev ALT for lang, men der var bare så meget at fortælle, og når først jeg kommer igang, så er jeg ikke til at stoppe. 

1 kommentar:

  1. Dejligt at høre du har det godt Mia!
    Glæder mig til at høre mere fra dig!
    Knus fra Cecilie Wirenfeldt

    SvarSlet