fredag den 27. januar 2012

Rafting, horserace and tragedy!


Riverrafting! Det var netop dette vores første søndag i Rotorua blev brugt på, og hold op, hvor var det genialt. Det var for fedt! Vi blev udstyret med våddragter, hjelme og sko, og begav os ud på vandet. Jeg må sige, at jeg overskred en grænse, da jeg pludselig skulle springe ud fra en af klipperne i området og ned i vandet. Jeg, som knap nok har taget en vippe ned i en pool, skulle pludselig springe fra en flere meter høj klippe ned i en flod! Pueha. Men fedt, dét var det! Og ikke mindst, så kom man lidt ud af sin tryghedszone, når vi skulle ned af vandfaldende i gummibåden. Men det var så nice! Vi var inddelt i to både, og vores båd havde, hvad jeg synes, den fedeste guide. Pete. Han var virkelig cool! Og lidt af en snack også. Haha. Anyway, udsigten, området og naturen – ja, endnu engang var det et helt igennem fantastisk syn.
Selvfølgelig tabte jeg min åre på et tidspunkt, og no mercy; jeg sprang i vandet og svømmede efter den.
Da vi efter nogle timer, som gik virkelig stærkt, var færdige, skulle vi bære bådene op til bilerne, skifte tøj og derefter blev vi kørt hen til det sted, hvor vi startede, og her mødte vi synet af en masse sandwich, frugt, chips, småkager, juice og kaffe. Det var SÅ lækkert. (Og ja, nu tænker I sikkert, at det er typisk mig at nævne alt maden, haha. Men det var virkelig lækkert! Specielt efter sådan en tur, hvor man virkelig havde givet den gas med roning og masser af oplevelser).

Mandag havde vi vores første time i Teambuilding og Projektstyring. Timen var primært praktisk i form af en masse lege, hvor vi fik indsigt i forskellige .

Til slut skulle vi lave et lille projekt på en time, hvor vi skulle udvikle noget der kunne beskytte et æg kastet fra ca. 5 meters højde.
Vores gruppe udviklede FLEGG; ”Flying Egg”, med sloganet ”Noget der ka’ beskytte et æj”. Haha. Dog virkede den ikke helt, da det galt.

Om aftenen stod den på indkøb af mad i større mængder, og spørgsmålet kom: Hvordan skal vi transportere det hjem igen? Vi besluttede os for at medbringe vores små rygsække, da de andre synes det ville være lige pinligt nok at medbringe vores store backpacker rygsække, bortset fra mig, som selvfølgelig var ligeglad, og handlede ind med min store rygsæk. Den vejede så også ”kun” omkring 15 kilo, da vi gik hjemad…. Men smart, dét var det! Godt tip til fremtidig handlen. Og vi fik os et godt grin!

Efter vi havde spist, mødtes vi alle sammen over i fællesrummet, hvor den stod på film og is! Super hyggeligt.

Tirsdag, midt i undervisningen, kom politet, og vi skulle alle sammen afhøres, da der var fundet et lig i parken lige ved siden af vores hostel. Det skal siges, at vi krydser denne park, når vi går ind til byen, og bold og solbadning forekommer til tider også i parken.
To kvindelige betjente stod for afhøringerne, og de var rigtig søde. De havde vist ikke så meget at gå ud fra, og det var rutine at de afhører folk der er omkring området. Ingen af os havde hørt noget eller set noget usædvanligt. Men det var meget uhyggeligt og forfærdeligt, at der aftenen før var sket et mord max 300 meter fra, hvor vi befandt os. Det var som at være med på sidelinjen i en film. Anyway, det er virkelig vanvittigt. Det lyder til at være en 64-årig mand, der er blevet dræbt af fire unge mellem 14 og 21.

Senere på dagen lå vi ude i parken og solbadede og spillede bold, og så kom der en masse betjente, som undersøgte hele parken for spor. Det var meget underligt at opleve sådanne omstændigheder.  

Onsdag, tog Line, Simone, drengene og jeg ud til Blue Lake, som er en stor sø med skov omkring. Her badede vi og gik en tur i skoven omkring søen, som nærmere lignede en jungle. Der var virkelig flot!
De andre stod for madlavningen, da det var vores første rigtige højskole aften! Det var dejligt bare at kunne sætte sig til bordet uden at røre en finger, haha. Senere havde Thomas, vores underviser i Teambuilding og projektstyring, sørget for underholdning, som bestod af et spil han selv har kreeret: Johnny Weismüller’s. Det var virkelig sjovt. Nogle steder skulle man gætte en historie, som vi hver især havde fortalt (hemmeligt vel og mærket) til Thomas om formiddagen. Her havde han også filmet os, mens han bestemte, hvilken sang vi skulle synge til. Så nogle steder i spillet skulle vi gætte, hvilke sange folk sang, hvilket var yderst morsomt, da største delen ikke kunne sangene! HAHAHA! ’amen det var genialt. Der er meget mere i spillet, men det må I høre om en anden gang.

I dag, fredag, har nogle af os været til horse på væddeløbsbanen her i byen, hvilket var en god oplevelse, bortset fra, at Simone og jeg tabte 13 dollars hver, haha. I morgen, lørdag, skal nogle af tøserne og jeg hygge om dagen og senere i byen!

Desuden får jeg MEGET af vide, at jeg VIRKELIG snakker meget nordjysk, og de påpeger det meget med de ord samt vendinger og accent jeg bruger. Det er meget sjovt, nu når man ikke selv bemærker det. Haha. Og de andre har meget sjov ud af det!

Vi ses, dejlige mennesker.
Knus! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar