tirsdag den 15. maj 2012

Singapore, baby!

Efter min sidste aften i Sydney ankom jeg til lufthavnen om natten. Mit fly gik kl. 07, men skulle være der allerede kl 05. Jeg tog dog en taxa derud tidligere, men til mit held, of course, var lufthavnen lukket. Sweet! Jeg måtte erfor vente et par timer på, at denne blev åbnet. Jeg var heldigvis ikke den eneste! Anyway, det var et held at jeg ikke havde afskaffet mig med mit liggeunderlag og sovepose, for selvom der ikke var vildt koldt (bestemt heller ikke varmt), var det lidt køligt at sidde stille ude på bænken. Så jeg spredte liggeunderlaget ud på bænken, i førte mig jakke og tog soveposen over mig. Så lagde jeg ellers der med musik i ørene og en pose chips! Det var egentlig ret hyggeligt, ha ha.

Om eftermiddagen torsdag den 26. april ankom jeg så til Singapore. Jeg tog en taxa ud til Henriks lejlighed, hvor jeg blev mødt af maiden Lisa, som havde lavet mad til mig. Senere kom Nicole hjem, og hende tilbragte jeg aften med.
Fredag flyttede vi over i Birgits lejlighed, og om aftenen tog vi ud til noget der hedder Marina Bay Sands SkyPark, som er en bar på taget af Marina Bay Sands hotel. Der er en helt fantastisk udsigt herfra, og specielt om aftenen med alle lysene!
Der var en afdeling af baren, hvor det koster 10.000 danske kroner, for at sidde inde - yep, du læste rigtigt. Lucky us, vi fik lov til at komme derind og være i et kvarters tid! Spørg om der blev taget billeder, haha!

Lørdag kom der gæster, og jeg hjalp Birgit med diverse ting der skulle klargøres i løbet af dagen.

Mandag tog jeg til Chinatown, og gik primært rundt på deres marked, eller hvad man kalder det. Desuden var jeg inde at se to templer.

Torsdag tog jeg til Sentosa Island med en dansk pige, Mie. Hun kender også familien Ziegler, og det var gennem dem jeg mødte hende. Hun var i Singapore i et par uger under hendes udenlandsrejse også, og vi har tilbragt lidt tid sammen, hvilket var rigtig hyggeligt. Vi tog det der hedder Cable Cars over til øen, og så spiste vi frokost på en restaurant på stranden. Vi tog i Underwater world, hvor vi så delfin/søløve show, og inde var der masser af forskellige fisk og hajer.
Jeg har også prøvet at holde en slange for første gang! Pueha, det var grænseoverskridende! Desværre har jeg ikke et billede af det.

Om aftenen tog vi på Bugis Nightmarket, som er et marked inde i byen. Her var der alle mulige forskellige billige ting, og der blev da også købt et par dele.

Fredagen blev brugt i Universal Studios med Mie. Det var rigtig sjovt!
Dagen efter var vi med Henrik ude at sejle på båden sin. Det var rigtig lækkert. Vi sejlede hen og lagde anker i vandet uden for en smuk ø. Vandet var rigtig lunt, vejret godt og prikken over i'et var frikadeller og kold kartoffelsalat til frokost! MUMS!

Søndag tog Mie og jeg i Singapore Zoo. Desværre var vejret ikke helt med os, så vi købte et flot, grønt regnslag til SG$ 5. Det er en kæmpe Zoo, og den var rigtig fin. Det var som at gå ude i junglen - well, kind of! Og der var mange, mange dyr.
Om aftenen tog vi i Night Safari, som ligger ved siden af. Her går du først rundt selv, og så kører man rundt efterfølgende. Desuden er der flere forskellige shows, man kunne se. Det var ret cool at se en Zoo om aftenen.

Inden vi satte kurs mod Henriks sted, dasede jeg hos poolen ved Birgits lejlighedskompleks.
Henriks lejlighed ligger på 21. etage, og har en skøn udsigt over byen, samt til en stor sø.

Jeg besøgte den botaniske have, som var rigtig smuk! Her besøgte jeg også Orchid Garden, hvor der var fyldt med orkideer! Det var vildt flot, og alle blomsterne strålede. Det var rigtig godt, selvom det var en VIRKELIG varm dag, og jeg svedte som bare f*****, haha.

Desuden har jeg besøgt Clarke Quay, hvor jeg tog på et river cruise henad floden, hvilket var rigtig godt også, Her fik jeg set alt fra en hel anden vinkel.

Chinese garden har jeg også besøgt, men denne var meget skuffende i forhold til den botaniske! Så det var ikke længe jeg tilbragte her.

Jeg har fået set Orchard Rd., hvor alle de dyre, dyre mærker blandt andet holder til. Der er Prada, Gucci, Louis Vuitton, Armani, Marc Jacobs, Dior og mange andre fra en side af.  Desuden er der det ene stor Mall (shoppingscenter) efter det andet.

I weekenden, i begyndelsen af min tredje uge, var jeg med Nicole ude at spise med nogle af hendes veninder. De var rigtig søde, og det var rigtig hyggeligt. Vi spiste nede ved Clarke Quay, og her var rigtig smukt om aftenen!

Igår besøgte jeg Little India. Jeg orkede ikke at se flere templer, så dem droppede jeg. Jeg gik i stedet bare lidt rundt i gaderne, hvilket jeg synes til tider kunne føles lidt ubehageligt, da de kigger meget. Jeg tog ind i et stort center de har, som hedder Mustafa.
Idag tog jeg ned til området omkring Marina Bay. Vejret var skønt, og jeg gik over The Helix Bridge. Jeg tog hen til Singapore Flyer, som er Singapores svar på London Eye, hvilket var ret fint. Der var god udsigt. Desuden så jeg både en Ferrari og en Lamborghini, wuuup! Og så nød jeg en rigtig god italiensk gelato is!

More to come!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar