tirsdag den 13. marts 2012

Abel Tasman – kajak/vandretur.

Hi peeps!

Mandagen blev brugt på planlægning af turen til nationalparken Abel Tasman samt pakning til denne. Tirsdag morgen gik turen af sted mod Abel Tasman.
Vi blev hentet udenfor vores hostel kl. 7, og blev kørt hen til Kahu Kayaks, hvor vi skulle klargøre vores kajakker, have redningsveste samt overlay på. Da alt var pakket og klart blev vi sendt i vandet i vores tomandskajakker, og så var det ellers bare i gang med pagajerne for at få kajakken fremad. På mange af klipperne så vi en masse sæler, voksne som små. De var ufattelig søde, og sikke de kan brøle.

Først på eftermiddagen ankom vi til det sted, hvor vi skulle slå lejr for første nat. Alt blev hevet op af kajakkerne,  og da kajakkerne var blevet sat på plads og hevet væk fra stranden (så tidevandet ikke tager dem) var det frem med teltene. Hjemmefra havde vi fået hver vores kajakmakker og teltmakker for turen. Kamilla var blevet min kajakmakker, og Tobias min teltmakker. Vi fik hurtigt slået teltene op og afsat vores ting. Nogle var trætte og lagde sig til at sove, mens nogle af os andre valgte at vandre lidt rundt. Vi hen til noget der hedder Water Cove. Det gik stejlt op ad bakke, og på toppen var der en helt fantastisk udsigt! Derefter gik det en smule nedad igen og vi kom ud til stranden, hvor der var lidt klipper.

Drengene stod for dagens aftensmad, som var chili con carne, og om aftenen stod det bare på hygge.

Solen stod op, og det var tid til endnu en kajakdag. Vi sejlede på havet op langs kysten, og nogenlunde samme tid som dagen før nåede vi dagens lejr. Teltene blev igen slået op, og det var tid til en tur i vandet. På bunden var der masser af søstjerner at finde, og i vandet en masse små vandmænd, som satte sig i rækker som perlekæder. Disse gjorde at man følte det var som om der var gelé i vandet.

Vejret var perfekt, der var høj sol og vi hyggede os meget. Det ene pigeværelse lavede mad, og vi andre hyggede os i mellemtiden med et spil yatzy - som jeg vandt, of course!  Et andepar og to små søde fugle gjorde os selskab. Og en masse hvepse (aaarg!!).

De næste to dage stod på vandring. Første vandredag gik vi omkring 16 km., og dette involverede en helvedes masse bakker!! Damn. Vi overlevede til trods for at bakker og backpacker tasker ingen god kombination er.
Fredag stod den på mere vandring og dette tilbage til stedet, hvor vi startede tirsdag formiddag.
Alt i alt vandrede vi omkring 29 km! Seje? Jo tak!

Søndag morgen gik turen til Queenstown, men alt dette vil I høre mere om i næste indlæg!